Gevlogen als een prinsesje - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anne Gielens - WaarBenJij.nu Gevlogen als een prinsesje - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anne Gielens - WaarBenJij.nu

Gevlogen als een prinsesje

Door: Anne Gielens

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 Augustus 2014 | Curaçao, Curaçao

29 augustus.. eindelijk is het zover! het grote avontuur gaat beginnen. 's morgens om 6 uur vertrek ik samen met papa en mama naar schiphol. de reis verloopt vlot en ik zelf ben anders dan de meeste van jullie van me gewend zijn vrij kalm.
eenmaal op schiphol aangekomen was het al snel tijd om in te checken.
Ik heb tijdens het boeken van mijn vlucht gekozen voor premium comfort, niet voor de luxe maar eigenlijk gewoon omdat het qua prijs niet zo veel scheelden en je meer kilo's bagage mee mocht nemen :P maar bij het inchecken begon het al.. ik mocht zo langs de lange wachtrij af en was binnen enkele minuten ingecheckt. een beetje ongemakkelijk liep ik langs al die wachtende mensen, ik vond dit niet wetend wat me te wachten stond al super de luxe!
na het inchecken kwam het moment van afscheid nemen, daar ging ik dan.. papa en mama met een brok in de keel, en ik zelf nog steeds verdacht rustig...
daar stond ik dan helemaal alleen aan het begin van een grote reis! gelukkig ontmoete ik al snel andere mensen die ook voor stage naar curaçao gingen, samen met hen ben ik richting de gate gelopen en heb ik de wachttijden gezellig kunnen overbruggen.
in het vliegtuig scheidde echter onze wegen.. want ja, ik had premium comfort gekozen, al had ik nog steeds geen benul wat dat inhield.
Ik nam plaats in een ruimte waarvan ik dacht, dit ziet er wel premium comfort uit.. maar al snel werd ik er door een stewardess op gewezen dat ik 'achter het gordijntje' plaatst moest nemen, waarop ik antwoorden ' ow en ik vond dit er al chill uit zien'.
daar zat ik dan, achter het gordijntje, met m'n korte beentjes en een beenruimte waar je u tegen zegt!
' Een glaasje champagne mevrouw?' .. nouja.. doe maar dan!?
, na een glaasje champie was het tijd om op te stijgen, EN BAM! daar kwam dan toch de klap.. ik ging het echt doen.. een half jaar van huis.. naar een onbekend land, even kreeg ik het benauwd.. pinkte ik een traantje weg en haalde ik een keer diep adem.
al snel draaide de lichte paniek zich om in gezonde spanning, en ik had er weer vol op zin in!. Het rituals pakketje dat we intussen van de bemanning hadden gekregen hielp daar natuurlijk ook een beetje bij.
Goed en wel in de lucht werd het entertainment programma uit gelegd, wat erop neer komt dat je onbeperkt films, series en muziek tot je beschikking hebt!
Dat hoef je mij geen twee keer te zeggen.. dus vervolgens heb ik rijst met kip=kerrie gegeten tijdens ' the hobbit', thee met een bon bon tijdens 'soof', pasta met olijven tijdens 'verschikkelijke ikke' en chocolade mouse tijdens ' de toscaanse bruiloft'. Zoals je kunt begrijpen vloog de tijd voorbij, en heb ik een heerlijke vlucht gehad.
rond 16.00 (Curacao) landde we in Curacao, niet bij het ticket inbegrepen maar wel erg comfortabel stond bij de aankomst hal mijn studiegenootje me op te wachten met de auto.
samen zijn we naar ons appartement gereden, rijdend door de straten van curacao werd mijn verwachting steeds meer gespannen, de huizen in de omgeving zagen er niet heel hoopgevend uit. Maar in een zijstraat lag daar dan toch het mooie Margaritha appartments!
een gezellig complex waar in het hoogseizoen zo'n 90 studenten schijnen te verblijven.
bij aankomst in ons appartement ontmoette we meteen de klusjesman 'PIET' een echte curacaose vent die ook zijn klusjes op de curacaose manier opknapt, rustig aan en niet al te precies.
maar we hebben ook meteen mogen ervaren dat Piet wel iemand is die er alles aan wil doen om je een goed verblijf te geven, zo vroegen wij om een koelkast, prullenbak en kookplaat en na wat rommelen haalde hij alles tevoorschijn, wij kregen wel het gevoel dat de buren nu zonder de eerder genoemde spullen zitten, maar dat is voor latere zorg.
na onze spullen gedropt te hebben zijn we een kijkje gaan nemen bij het zwembad van het appartement, wat zowat aan onze voordeur ligt! het zwembad is de ontmoetingsplaats van margaritha, er is een bar waar alle bewoners gezellig een drankje drinken.
Al direct kwamen alle bewoners zich aan ons voorstellen toen we bij het zwembad zaten, een heel welkom gevoel maar samen met alle indrukken wel heel overrompelend!
ik ben dan ook lichtelijk gesloopt en ga nu proberen te slapen. het is hier nu 00.45 snachts, ik zal morgen wel vroeg wakker zijn door de jetlag en dan ga ik voor jullie wat foto's maken van het appartement.
weltruste allemaal, en ik ga nu eerst een paar dagen genieten voordat jullie weer van me horen ;)


  • 30 Augustus 2014 - 08:31

    Tante Ine:

    Hoi Anne.

    Wat fijn om te lezen dat je een fijne/ luxe reis hebt gehad! Met een brok in mijn keel heb ik het gelezen. Als de eerste indruk goed is van de plek waar je verblijft dan komt het wel goed! Wijnwensen je een heel fijn en leerzaam verblijf daar op Curaçao, en ik kijk al uit naar je volgende verslag.

    Groetjes XXX

  • 30 Augustus 2014 - 12:37

    Henriëtte :

    Fijn te lezen dat alles zo goed en lux is gegaan veel plezier en hoop gauw weer wat te lezen. XXX

  • 30 Augustus 2014 - 17:44

    Wendel:

    Hej Anne! Leuk om te lezen hoe je reis is gegaan, prinsesje haha! Geniet nog van je vrije dagen daar en voor daarna heel veel plezier en succes op je stage. XX

  • 30 Augustus 2014 - 21:01

    Linda:

    Hee zusje
    super verhaal! :'D zag t helemaal voor me!
    Geniet lekker van de komende dagen en we skype snel
    Kusjes van je neefje

  • 31 Augustus 2014 - 17:24

    Maria :

    Ha Anne

    Super verhaal, met veel plezier gelezen. Ik wens jou een supertijd daar en kijk uit naar je volgende verhalen.
    Groetjes

  • 31 Augustus 2014 - 17:26

    Leo:

    Hoi Anne
    Ik ga je volgen
    Groetjes ome Leo

  • 31 Augustus 2014 - 20:32

    Vienne Van Werde:

    Hoi Anne,

    Wat een mooi verhaal! Heel fijn om te lezen dat ik me over je reis en je verblijf geen zorgen hoef te maken. Ik ben heel benieuwd hoe je stage gaat bevallen. Als je daarvan thuis komt kun je lekker in het zwembad spingen. Ow wat heerijk. We hebben snel contact! Ik ga je volgen, leuk!

    Groetjes Vienne.

  • 31 Augustus 2014 - 21:37

    Sandra:

    Hee Anne,
    Heel veel succes daar en geniet er ook vooral van! Ik ga je volgen! Gr

  • 27 September 2014 - 14:56

    Simone:

    Ik wilde nog even zeggen dat ik erg heb gelachen om je diva verhaal in het vliegtuig :')!! Haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Curacao

Voor het derde leerjaar van mijn opleiding International lifestyle studies, waar ik opgeleid word tot Trendwatcher en/of conceptontwikkelaar moet ik stage gaan lopen binnen een bedrijf om praktijk ervaring op te doen.
Na lang brainstormen over verschillende landen waar we stage wilden lopen zijn ik en mijn vriendin/studiegenootje tot de conclusie gekomen dat Curacao toch wel een van de beste opties was.
Zon, Zee, Strand en een super leuk stage bedrijf! wat wil je nog meer!
om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn avontuur heb ik dit blog aangemaakt, waar ik af en toe een berichtje en wat foto's zal plaatsen.
maar eerst zal ik even uitleggen wat ik precies ga doen daar aan de andere kant van de wereld.
want naast poepie bruin worden, snorkelen en een cocktailtje hier en daar moet er natuurlijk ook iets geleerd worden.
Ik heb het geluk stage te mogen gaan lopen binnen het bedrijf Coca cola!
Ik ga samen met mijn stagebegeleidster, Mirthe (die van oorsprong ook nederlandse is) onderzoek doen naar 2 merken die vallen onder het merk coca cola. Ik moet onderzoek gaan doen naar de doelgroep die het product momenteel gebruikt, maar ook doe ik onderzoek naar de concurrent en naar de trends die over het algemeen spelen binnen de food branche.
Als ik de uitkomsten van mijn onderzoek geanalyseerd heb ga ik van daaruit nieuwe concepten ontwikkelen die een positief effect hebben op de 2 merken.
een flinke opdracht zoals jullie zien, maar ik verwacht er heel veel van te leren!

vrijdag rond deze tijd zit in het vliegtuig om aan mijn avontuur te beginnen. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga proberen al mijn leuke ervaringen via deze weg met jullie te delen!

Tot snel lieve mensen :)

Recente Reisverslagen:

20 Januari 2015

Home sweet Home..

14 December 2014

Het aftellen is begonnen....

17 November 2014

Adventures are better when shared! <3

30 Oktober 2014

High life.. :)

13 Oktober 2014

Hopi lang weekend!! :)
Anne

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 10497

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Curacao

Landen bezocht: