Home sweet Home.. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Anne Gielens - WaarBenJij.nu Home sweet Home.. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Anne Gielens - WaarBenJij.nu

Home sweet Home..

Door: anne Gielens

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Januari 2015 | Nederland, Nederland

IK BEN THUIS!!! :D
Daar zit ik dan.. een week geleden stapte ik op het vliegtuig terug naar huis en nu lijkt het al alsof ik nooit ben weggeweest.
Het is heerlijk om weer thuis te zijn maar op zo'n koude grauwe dag als vandaag denk ik toch nog graag even terug aan het mooie Curacao!
Mijn laatste weken in Curacao was ik af aan het tellen, ik wilde naar huis voor mijn gevoel had ik alle hoeken van het eiland wel zo'n beetje gezien en mijn stageopdracht, hetgeen waar ik voor gekomen was, had ik goed afgerond.. ik was klaar.
Maar gelukkig heb ik de laatste weken toch nog kunnen genieten zoals ik al eerder vertelde zijn we met de kerst naar Bonaire gegaan en in de twee dagen dat we daar waren ben ik verliefd geworden op dat eiland! zo rustig, zo mooi en in tegenstelling tot Curacao zo weinig afval langs de weg! we hebben op Bonaire gekite-surft. Volgens onze instructeur waren Mano en ik twee natuurtalentjes omdat niet bang waren, maar ja hij had dan ook niet verteld wat er eigenlijk allemaal mis kon gaan.
Na twee dagen genoten te hebben op Bonaire was het al weer zo Oudjaar. Anders dan normaal wist ik eigenlijk tot een uur of 6 's avonds nog steeds niet wat we gingen doen op oudejaarsavond, je hoort het al het Antilliaanse tempo zit er lekker in.
rond een uur of 7 besloten we rustig richting het Brionplein te gaan, dit is een plein waar oudjaar gevierd word door middel van optredens en vuurwerk alle leeftijden komen hier samen en maken er een groot feest van. het leuke vond ik dat je hier alle generaties samen zag en dat iedereen z'n halve inboedel mee naar dat plein nam om het zo gezellig mogelijk te maken.
Tuintafels, tafelkleden alles werd uit de kast getrokken om voor ieder zijn eigen plekje te creëren. Mano en ik zijn ergens in het midden gaan zitten zodat we iedereen eens even goed konden observeren terwijl het feest los barste.
Mijn oud op nieuw was anders dan normaal, maar ik ben erg blij dat ik het een keer op deze manier mee heb mogen maken.
Oudjaarsdag was ook meteen mijn laatste stagedag dus vanaf 1 Januari had ik vakantie en kon het aftellen echt beginnen!
tijdens onze vakantie kwam de vader van Mano nog langs en hebben we hem nog alle leuke plekken op het eiland laten zien we hebben geprobeerd zoveel mogelijk van de zon en de zee te genieten en al onze lievelings restaurantjes nog eens af te gaan. in het laatste weekend van onze vakantie stond er nog iets bijzonders op de planning! Tibor de baas van Coca Cola had ons uitgenodigd om mee te gaan mountainbiken. best bijzonder want op Curacao word NIET gefietst en dit is niet zonder reden. Fietsen op Curacao is eigenlijk voor mensen die levensmoe zijn, het is gewoon gevaarlijk en de wegen zijn er echt niet voor gemaakt. Dus wij dacht dat gaan we doen!
uiteindelijk werd het een gezellig tripje door natuurgebied en door straten waar we, je gelooft t niet, nog niet geweest waren. We zijn heelhuids weer op de eindbestemming gekomen!
En toen, na 2 twee hele fijne weken vakantie, was het eindelijk 13 Januari de dag waar ik al een aantal weken naar uit keek eindelijk kon ik naar huis. Maar nu moest ik echt naar huis, al die dagen keek ik er naar uit en nu kreeg ik opeens het gevoel dat een weekje extra in de zon misschien ook niet erg zou zijn.
Thuis ben je meteen weer zo thuis. Natuurlijk wilde ik mijn lieve vriendje, mijn neefje, mijn lieve familie en al mijn lieve vrienden weer zien maar daarna.. wat gebeurde daarna?
ik kan natuurlijk niet voor eeuwig blijven teren op het gevoel dat ik net terug kom uit Curacao en het dus allemaal even rustig aan wil doen. en dan bruin.. dat is er na een week vast ook al af..
Toch ben ik in het vliegtuig gestapt en na een vlucht van 8 1/2 uur, die voor mij eigenlijk maar als 4 uur voelde kon ik mijn bruine voetjes weer op Nederlandse bodem zetten.
Op schiphol werd ik warm onthaalt door Seder, Aiden, Linda papa en mama. En tot mijn grote verbazing stonden kim, babet en Fara er ook met een groot spandoek als vertegenwoordiging van al mijn lieve vriendinnen. Die gekke hadden ook nog een liedje voor me gemaakt wat ze gelukkig NIET live zongen maar op hadden genomen. Die sporen nie! maar daarom zullen t mijn vriendinnen wel zijn.
In ieder geval vond ik het erg fijn om te merken dat ik gemist werd het afgelopen half jaar, niet alleen door dat geweldige ontvangst comité maar ook door alle kaartjes en leuke reacties op mijn verslagen die ik heb mogen ontvangen.
Nu ben ik weer thuis ik heb bijna iedereen weer gezien en ben langzaamaan mijn leventje weer op aan het pakken. Maar ik heb er niet voor niets voor gekozen om een half jaar naar Curacao te gaan, veel studenten gaan erheen om te kijken hoeveel drank hun lever nu echt kan verdragen. Natuurlijk ging ik ook voor de zon en sla ik een beetje gezelligheid ook niet af maar ik wilde daar ook iets leren, ik wilde iets overnemen van de Curaçaose mentaliteit en de tijd nemen om rust te vinden voor mezelf en te ontdekken wat ik nu echt belangrijk vind.
Door enkel bezig te zijn met stage en daarna complete vrije tijd te hebben heb ik de kans gekregen om dit te ontdekken. op school heb ik eens geleerd dat er verschil is tussen vrijetijd en vrije tijd dus of je vrije tijd ervaart of niet.. ik zal jullie niet vermoeien met moeilijke theorieën maar laten we het er op houden dat ik er voor wil gaan zorgen dat ik mijn vrije tijd als vrijetijd wil gaan ervaren. allereerst zal ik ervoor moeten zorgen dat ik überhaupt vrije tijd heb, dus een stuk minder werken dan voordat ik vertrok. en de vrije tijd die ik dan heb wil ik anders gaan benutten. meer dingen doen die ik echt leuk vind, minder bezig zijn met school en meer tijd maken voor mijn familie en vrienden.
ik heb een zware studie en die neemt nou eenmaal veel tijd in beslag, maar door goed te filteren wat nu echt de belangrijke punten zijn wil ik ervoor zorgen dat ik in mijn vrije tijd niet constant met mijn hoofd bij school zit. De minor keuze die ik gemaakt heb sluit hier mooi op aan. Het komende half jaar ga ik de minor kunst en Cultuur volgen in Nijmegen. Deze minor heeft als uitgangspunt educatieve concepten ontwikkelen m.b.t kunst en cultuur. tijdens deze minor ga ik veel bezig zijn met het bezoeken van voorstellingen, tentoonstellingen en andere culturele bezigheden. Eindelijk ga ik hier tijd voor hebben! ik heb er zin in!
wat ik verder geleerd heb in Curacao is dat niet iedere minuut van de dag vooraf gepland hoeft te worden, thuis had ik een bijna obsessieve tik om ALLES te plannen, ik wist de hele week wat ik ging doen. In Curacao plande we niks. soms zaten we doelloos voor ons uit te staren, stapte we zonder plan in de auto en reden zonder overleg naar een strand of andere plek die voor ons op dat moment goed voelde. In Nederland is zomaar aanrijden natuurlijk iets anders.. want Curacao is een eiland en daar ben je binnen een uur rijden wel het hele eiland rond geweest, maar dat gevoel, het gevoel van zonder iets te plannen gewoon op het moment doen waar je zin in hebt dat wil ik vasthouden. Dus.. Als je niks te doen hebt.. 'kom eens spontaan langs'' .. want IK BEN THUIS! en heb jullie gemist!

  • 20 Januari 2015 - 15:09

    Henny:

    hey Anne wat 'n mooi verslag van je laatste dagen daar, maar gelukkig ben je weer thuis en kun je van alles hier weer gaan genieten. Ik wens je veel succes met je studie. groetjes Henny

  • 20 April 2016 - 13:40

    Lydia:

    Hee Anne!

    Zelf studeer ik ook International lifestyle student en ik ben opzoek naar een stage, het liefst in Curacao. Ik kwam jou verhaal tegen, super gaaf! Heb je toevallig tijd om via social media (Facebook, whatsapp, e-mail bijv.) even te kletsen over je tijd daar, misschien heb je nog wat tips voor mij!

    Groetjes
    Lydia Sijbers

  • 20 April 2016 - 14:43

    Anne Gielens :

    Hee lydia
    Ik heb geen Facebook
    Wel WhatsApp: 0657366273
    Groetjes Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Curacao

Voor het derde leerjaar van mijn opleiding International lifestyle studies, waar ik opgeleid word tot Trendwatcher en/of conceptontwikkelaar moet ik stage gaan lopen binnen een bedrijf om praktijk ervaring op te doen.
Na lang brainstormen over verschillende landen waar we stage wilden lopen zijn ik en mijn vriendin/studiegenootje tot de conclusie gekomen dat Curacao toch wel een van de beste opties was.
Zon, Zee, Strand en een super leuk stage bedrijf! wat wil je nog meer!
om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn avontuur heb ik dit blog aangemaakt, waar ik af en toe een berichtje en wat foto's zal plaatsen.
maar eerst zal ik even uitleggen wat ik precies ga doen daar aan de andere kant van de wereld.
want naast poepie bruin worden, snorkelen en een cocktailtje hier en daar moet er natuurlijk ook iets geleerd worden.
Ik heb het geluk stage te mogen gaan lopen binnen het bedrijf Coca cola!
Ik ga samen met mijn stagebegeleidster, Mirthe (die van oorsprong ook nederlandse is) onderzoek doen naar 2 merken die vallen onder het merk coca cola. Ik moet onderzoek gaan doen naar de doelgroep die het product momenteel gebruikt, maar ook doe ik onderzoek naar de concurrent en naar de trends die over het algemeen spelen binnen de food branche.
Als ik de uitkomsten van mijn onderzoek geanalyseerd heb ga ik van daaruit nieuwe concepten ontwikkelen die een positief effect hebben op de 2 merken.
een flinke opdracht zoals jullie zien, maar ik verwacht er heel veel van te leren!

vrijdag rond deze tijd zit in het vliegtuig om aan mijn avontuur te beginnen. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga proberen al mijn leuke ervaringen via deze weg met jullie te delen!

Tot snel lieve mensen :)

Recente Reisverslagen:

20 Januari 2015

Home sweet Home..

14 December 2014

Het aftellen is begonnen....

17 November 2014

Adventures are better when shared! <3

30 Oktober 2014

High life.. :)

13 Oktober 2014

Hopi lang weekend!! :)
Anne

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1863
Totaal aantal bezoekers 10495

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Curacao

Landen bezocht: