Het aftellen is begonnen.... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anne Gielens - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen.... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anne Gielens - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen....

Door: Anne Gielens

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 December 2014 | Curaçao, Curaçao

anders dan alle andere verslagen, zal ik dit verslag eens beginnen met vertellen over mijn stage. Dit omdat mijn stage de reden is dat het al zo lang geleden is dat ik iets van me heb laten horen.
Want anders dan de meeste van jullie vermoeden moet er naast het in de zon liggen, snorkelen en uiteten gaan ook kei en kei hard gewerkt worden!
ik zit nu in de laatste weken van mijn stage en ben hard bezig met de afronding van mijn project. Afgelopen vrijdag heb ik een presentatie gehad voor de vormgevers, deze reageerde super enthousiast en nu kan mijn idee ook daadwerkelijk uitgevoerd gaan worden!! heel vreemd dat een idee wat jij bedacht hebt zo goed ontvangen word, en dat er ook echt budget voor vrijgemaakt word om het uit te voeren.. ik heb het met budget niet over een lullige honderd euro.. maar doe maar liever een paar duizend. Duss.. zoals jullie begrijpen voel ik de druk om mijn concept tot een succes te maken!
aanstaande vrijdag heb ik mijn eindpresentatie en vanaf daar ga ik het uit handen geven, vanaf daar gaat het uitgevoerd worden.. er worden animaties gemaakt, campagnes worden op gang gezet en mijn product "criollita" word weer opnieuw gelanceerd in de markt!
wat mijn concept precies is hou ik nog heel even voor jullie achter tot ik mijn eindpresentatie gehad heb.. om de spanning een beetje op te bouwen.
Ik ben erg blij dat mijn project bijna ten einde loopt, ik heb er met veel plezier aan gewerkt maar door er dagelijks mee bezig te zijn heb ik nu wel zin om nu te zien of het ook echt iets is!
daarbij had ik nog de nodige vertraging opgelopen, dus heeft het project toch ook wel een beetje voor stress gezorgd.. maar dan wel stress op z'n Curaçaos.. "je heel ff druk maken om het werk", om je vervolgens weer bezig te houden met echte belangrijke zaken als welke nagellak het beste past bij mijn nieuwe bikini.
Ik zal jullie ook meteen even uitleggen hoe het kwam dat ik vertraging op heb gelopen.. dit is namelijk niet omdat ik niet door heb gewerkt maar omdat familie Gielens besloot naar Curacao te komen! ik zeg bewust FAMiLIE Gielens, want naast dat mijn vader en moeder me op kwamen zoeken kwam er onverwachts nog meer bezoek mee vanuit Nederland.
Ik sta op 24 November heel braaf papa en mama op te wachten bij hun appartement, komt daar opeens Linda binnen lopen! MET Aiden!! nou ik wist niet wat ik mee maakte... volgens mij heb ik ook 10 minuten niets anders geroepen dan : hoe kan da nou...!??
weken lang hebben ze me allemaal voorgelogen! haha die arme mensen durfde gewoon niet meer tegen me te praten omdat ze dachten dat ik iets doorhad.. Alsof ik t ook maar in m'n hoofd zou halen dat Linda, die normaal niet veel verder komt dan Deurne, helemaal voor mij naar Curacao zou komen!
Helemaal geweldig!!
ik heb ze alle mooie plekjes laten zien die ik de laatste maanden ontdekt heb op het eiland, en ik heb vooral gewoon heel erg genoten van het samen zijn met z'n allen.
Papa en mama hadden een appartement geboekt met 4 bedden, dus ik heb tijdens hun vakantie heerlijk de hele week daar kunnen slapen, om elke morgen wakker te worden van de lach van mijn liefste neefje!
wat was ik blij om die kleine meneer weer te zien!
een fijne mini vakantie! maar zoals je begrijpt kwam er van stage lopen niet zo veel..
ik moest wel naar stage maarja voor ik het wist was het alweer middag pauze en werd ik opgehaald door papa om te gaan lunchen bij Plaza Bieu een markthal waar ze lekkere lokale gerechten hebben. En ja als je met papa op stap gaat in een vreemd land MOET je ook even de plaatselijke bouwmarkten bezoeken, dat werd dus een bezoekje aan de Kooyman en de Building depot, gezellig samen schroefjes kijken!
Ik ben blij dat ik linda, Aiden, papa en mama heb kunnen laten zien waar ik het afgelopen half jaar al mijn avonturen heb beleefd! en nu ze weg zijn is ook voor mij het aftellen echt begonnen!
inmiddels ben ik over een kleine maand alweer in het koude Nederland, en de dagen vliegen nog steeds voorbij dus we zijn echt al bezig met dingen inplannen die we zeker nog gedaan willen hebben voordat we weg gaan.. zo gek! want ik heb tot voor kort steeds met het gevoel geleefd dat ik hier net was en alles nog moet ontdekken, nu ben ik al dingen voor de laatste keer aan het doen.. afscheid aan het nemen van mensen, dingen aan het plannen voor als ik thuis ben en mijn avonturen af aan het ronden.
maar gelukkig is het avontuur nog niet helemaal voorbij.. en staan er nog een heleboel leuke dingen op de planning!
zo gaan we vanaf donderdag Huissitten.. oppassen op het huis van de bazin van Mano, zei gaat een tijdje op vakantie en wij mogen op haar huis en 4 hondjes passen! even lekker met iets meer "luxe" leven!
want ik zit dan wel in de zon, op een eiland waar alles een mini vakantie lijkt maar er zit ook een andere kant aan het verhaal.
op de meeste plekken op dit eiland hebben ze geen warm water (probeer dan maar eens elke maand je haar te verven), wij hebben geen keukentafel, en geloof me! pas als je die niet hebt zie je de waarde van zo'n ding in! want stel, je staat 'n uur te koken, doet je best, slooft je uit... en moet het vervolgens opeten op een plastic bord op een balustrade van het balkon terwijl de rest van het complex langs komt banjeren, de zoveelste wodka achterover tikt of kei harde muziek uit de speakers blaast.. dan smaakt t toch net ff wat anders.. en is al die moeite het niet echt waard!
omdat huissitten niet luxe genoeg voor ons was hebben we onszelf nog iets Cadeau gedaan.. Wij vieren deze kerst op BONAIRE!! woehoee... ik zie het als een minivakantie in een minivakantie in een mini vakantie! lekker toch!?
nou en als we eenmaal bijgekomen zijn van al die mini vakanties, hebben we inmiddels ook onze stage afgerond en komt de vader van Mano nog op bezoek, om samen met ons onze laatste twee weken te vieren!
Dus lieve mensen... zoals jullie kunnen lezen ga ik nog een maandje volop genieten! maar je je het weet is het 14 Januari en sta ik weer met mn bruine snoetje voor jullie neus.

  • 14 December 2014 - 09:20

    Ine:

    Haha Anne geweldig al die vakanties die jij viert in een half jaar stage!
    Wat genieten we van je verslagen en wat zal het fijn zijn als we je bruine snoet weer bij oma zien op zaterdagochtend.
    Heel fijn dat het ook gelukt is met je project dat je natuurlijk ook nog tussen door af moest maken! Ben benieuwd wat het geworden is!
    Alvast hele fijne feestdagen op Bonaire!!!! Groetjes x

  • 14 December 2014 - 13:13

    Henriëtte :

    Dag Anne war een prachtig verhaal weer fijn zo'n onverwacht bezoek hè. Fijn dat je stage zo goed gaat. Geniet nog even van die laatste weken het is zo voorbij. Het was erg leuk met surprise om je even te zien. We wensen je alvast fijne feestdagen op Bonaire. Tot gauw groetjes XXX

  • 15 December 2014 - 19:10

    Maria:

    Het Anne

    Wat een prachtig verslag weer. Heel veel succes met de presentatie en geniet op Bonaire.
    Gelukkig is het hier ook niet zo koud, donderdag wordt het 14 graden, lijkt wel lente te worden. Maar het is wel nat.
    Maar als je thuis komt schiet het al weer op, dan is het zo weer lente.
    Dus nog heel veel plezier, geen gekke dingen doen in je oppas huis en tot in januari.

    Groetjes van ome Leo en mij

  • 19 December 2014 - 14:22

    Vienne Van Werde:

    Hoi Anne,

    Wat een prachtig verhaal. Je eindgesprek zojuist gehad. Geweldig wat een enthousiasme vanuit jou en Myrthe! Succes zo meteen bij de volgende presentatie! En nog een hele mooie tijd daar! Tot in 2015!

    Gr Vienne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Curacao

Voor het derde leerjaar van mijn opleiding International lifestyle studies, waar ik opgeleid word tot Trendwatcher en/of conceptontwikkelaar moet ik stage gaan lopen binnen een bedrijf om praktijk ervaring op te doen.
Na lang brainstormen over verschillende landen waar we stage wilden lopen zijn ik en mijn vriendin/studiegenootje tot de conclusie gekomen dat Curacao toch wel een van de beste opties was.
Zon, Zee, Strand en een super leuk stage bedrijf! wat wil je nog meer!
om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn avontuur heb ik dit blog aangemaakt, waar ik af en toe een berichtje en wat foto's zal plaatsen.
maar eerst zal ik even uitleggen wat ik precies ga doen daar aan de andere kant van de wereld.
want naast poepie bruin worden, snorkelen en een cocktailtje hier en daar moet er natuurlijk ook iets geleerd worden.
Ik heb het geluk stage te mogen gaan lopen binnen het bedrijf Coca cola!
Ik ga samen met mijn stagebegeleidster, Mirthe (die van oorsprong ook nederlandse is) onderzoek doen naar 2 merken die vallen onder het merk coca cola. Ik moet onderzoek gaan doen naar de doelgroep die het product momenteel gebruikt, maar ook doe ik onderzoek naar de concurrent en naar de trends die over het algemeen spelen binnen de food branche.
Als ik de uitkomsten van mijn onderzoek geanalyseerd heb ga ik van daaruit nieuwe concepten ontwikkelen die een positief effect hebben op de 2 merken.
een flinke opdracht zoals jullie zien, maar ik verwacht er heel veel van te leren!

vrijdag rond deze tijd zit in het vliegtuig om aan mijn avontuur te beginnen. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga proberen al mijn leuke ervaringen via deze weg met jullie te delen!

Tot snel lieve mensen :)

Recente Reisverslagen:

20 Januari 2015

Home sweet Home..

14 December 2014

Het aftellen is begonnen....

17 November 2014

Adventures are better when shared! <3

30 Oktober 2014

High life.. :)

13 Oktober 2014

Hopi lang weekend!! :)
Anne

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 10500

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Curacao

Landen bezocht: