Hopi lang weekend!! :) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anne Gielens - WaarBenJij.nu Hopi lang weekend!! :) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anne Gielens - WaarBenJij.nu

Hopi lang weekend!! :)

Door: anne Gielens

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

mijn weken op stage vliegen voorbij! de maandag van week 7 is alweer bijna ten einde.
De dagen gaan waarschijnlijk zo snel omdat ik elke dag iets anders meemaak en leer waardoor ik nauwelijks tijd heb om op de klok te kijken.
ik ben dagelijks bezig met mijn onderzoek voor Criollita, maar dit word afgewisselt met werkzaamheden die ik voor mijn stagebegeleider moet doen, wat inhoud dat ik soms dagen met de auto op pad ben voor klantenbezoeken of het afleveren van producten, vergaderingen bijwoon of mijn ochtend vul met het kopieren en ordennen van documenten. Myrthe vind het verschrikkelijk om aan me te vragen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het af en toe heerlijk vind om een uurtje alleen te zijn met het kopieer apparaat, even lekker verstand op nul en het weekend nog eens de revue laten passeren.
week 6 verliep voorspoediger, dan de vorige, en het is ons zelfs gelukt om een stagevergunning aan te vragen!. verder niet veel bijzonderheden doordeweeks. vrijdag 10 oktober was het Curacao onafhankelijkheidsdag en dit moest natuurlijk gevierd worden!
na weer een leerzame week op stage begon dus donderdagavond al mijn weekend, om dit te vieren hebben we na het sporten even een lekker ijsje gegeten bij het zaakje waar ik eerder over vertelde, verder hebben we donderdagavond rustig aan gedaan.
vrijdag hebben we de verwennerij gewoon nog even doorgezet en zijn we 's ochtends naar een Spa geweest, lekker de voetjes gemasseerd en de nageltjes gedaan. Eigenlijk is dit niet echt iets voor mij.. want de echte insiders weten dat ik helemaal stuk ga zo gauw als er ook maar iemand aan mijn voeten komt... nou je kan wel raden wat er gebeurde toen ze met een soort van slijptol mijn kant op kwamen...
maargoed het resultaat mag er wezen, ik kan me weer vertonen in m'n slippers. en omdat m'n tenen nu opeens mooier waren dan m'n slippers hebben we die ook nog maar even nieuw gekocht.
We konden dus tot in de puntjes verzorgd op stap vrijdagavond. Waylon gaf een concert bij landhuis Brievengat. WAUW wat was het gaaf!
het was niet druk, en door de tropische bui die die ochtend gevallen was, liet de stroom het af en toe afweten, wat het concert erg intiem en spontaan maakte.
Zaterdag morgen zijn we vroeg op gestaan omdat we voor het paardrijden graag nog even naar Kokomo beach wilde, een strandje dat zo uit de brochures geplukt is, en hier hebben we nog even lekker kunnen ontspannen voordat onze topsport weer begon.
om 15.00 hadden we weer paardrijles, ik zat op Dutchi hetzelfde paard als vorige keer, en ik moet zeggen dat het al stukke beter ging! geen blessures of gekke blauwe plekken. alleen doodmoe van alles wat we in die twee dagen al gedaan hadden.
Zaterdagavond een heerlijk hapje gegeten bij hemingway en op de planning om op stap te gaan.. maar omdat we wisten wat er zondag op het programma stond, toch maar niet al te laat naar bed gegaan.
zondagmorgen om 07.30 de wekker, zodat we om 08.00 fris en fruitig op pad konden naar de Christoffelberg. De Christoffelberg is met zijn 372 meter het hoogste puntje van dit eiland, en wij waren vastberaden om tot de top te klimmen!
de klim opzich was mooi, en viel me qua afstand niet tegen. mijn conditie daarintegen is een heel ander verhaal. Omdat mijn thermometer bij de kleinste inspanning al de pan uit vliegt, en ik begin te zweten als een otter moest er 3 liter water mee omhoog de berg op, voor het geval ik oververhit halverwege de christoffelberg kwam te staan.
want ik zal even een beeld schetsen.. als er in Nederland een berg 'zou zijn' waar alle toeristen graag omhoog zouden willen lopen, zou Nederland ervoor zorgen dat die kans goed benut word.
een museum bij het beginpunt, betaalde rondleidingen om onder en over de berg, een restaurantje halverwege, en voor de echte die hards een stoeltjeslift die je voor 20 euro wel even naar de top van de berg brengt, waar een foto word gemaakt die je vervolgens voor 25 euro kunt kopen bij het loket beneden aan de berg.
Nou een berg hebben ze hier dus.. en alle toeristen willen hem ook met alle liefde beklimmen.. en dat mag, je moet er zelfs nog betalen maar daar houd het helemaal mee op. Hier is je ticket, daar is de berg SUCCES.
maaaar na ongeveer een uurtje ploeteren hebben we de top bereikt! en het was de moeite waard!
dat er gebrek was aan een gids ontdekte we tijdens de afdaling toen we erachter kwamen dat wij het laatste (en dus hoogste) puntje beklommen hadden via een pad, wat geen pad was, links was een pad waar je zo naar het puntje kon lopen, maar om de een of andere vage reden leek het ons logischer om een pad te kiezen waar je doormiddel van rare yoga houdingen je tussen de rotsen door moest wurmen om de top te bereiken.
na ons avontuur op de berg hebben we verkoeling gezocht bij de grote knip. Een populair strand onder de lokals van Curacao.
zei trekken op zondag compleet met hun inboedel richting dit prachtige strand om een gezellige middag met vrienden en familie te BBQen.
complete shavendishes, BBQ's en buffettafels worden er voor de dag gehaald om de hele middag lekker te kunnen eten.
na een middagje relaxen zijn we 's avonds het weekend af gaan sluiten bij Wet & Wild, een feest dat hier elke zondag plaatsvind op het strand, waar zowel lokals als studenten komen om nog even alles uit de laatste uurtjes van het weekend te halen.
toen we aankwamen was er nog een lokale band aan het spelen, en werd er enthousiast Salsa gedanst.
ik met mijn gebrek aan ritme en ietwat stijve lichaam hield me op een afstandje van de dansvloer, waardoor ik natuurlijk juist het doelwit werd van een aantal té goed dansende venazuelaanse mannen, waardoor ik na een tijdje toch echt 'sasla' stond te dansen.
altands m'n voeten bewogen, en ik deed een poging tot het draaien van mijn heupen, maar in vergelijking wat er op de dansvloer gebeurde sloeg dit natuurlijk nergens op.
achja, we hebben weer een prima avond gehad, én zijn weer een ervaring rijker.
op naar volgend weekend!


PS; ik heb begrepen dat het niet voor iedereen duidelijk is dat er foto's aan ieder verslag gekoppelt zitten. deze zijn onder ieder verslag te vinden en worden vergroot als je er op klikt ;)

  • 14 Oktober 2014 - 06:48

    Ben:

    Hahahaha prachtig Anne!
    Jij kan mooi schrijven haha, krijg er meteen een beeld bij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Curacao

Voor het derde leerjaar van mijn opleiding International lifestyle studies, waar ik opgeleid word tot Trendwatcher en/of conceptontwikkelaar moet ik stage gaan lopen binnen een bedrijf om praktijk ervaring op te doen.
Na lang brainstormen over verschillende landen waar we stage wilden lopen zijn ik en mijn vriendin/studiegenootje tot de conclusie gekomen dat Curacao toch wel een van de beste opties was.
Zon, Zee, Strand en een super leuk stage bedrijf! wat wil je nog meer!
om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn avontuur heb ik dit blog aangemaakt, waar ik af en toe een berichtje en wat foto's zal plaatsen.
maar eerst zal ik even uitleggen wat ik precies ga doen daar aan de andere kant van de wereld.
want naast poepie bruin worden, snorkelen en een cocktailtje hier en daar moet er natuurlijk ook iets geleerd worden.
Ik heb het geluk stage te mogen gaan lopen binnen het bedrijf Coca cola!
Ik ga samen met mijn stagebegeleidster, Mirthe (die van oorsprong ook nederlandse is) onderzoek doen naar 2 merken die vallen onder het merk coca cola. Ik moet onderzoek gaan doen naar de doelgroep die het product momenteel gebruikt, maar ook doe ik onderzoek naar de concurrent en naar de trends die over het algemeen spelen binnen de food branche.
Als ik de uitkomsten van mijn onderzoek geanalyseerd heb ga ik van daaruit nieuwe concepten ontwikkelen die een positief effect hebben op de 2 merken.
een flinke opdracht zoals jullie zien, maar ik verwacht er heel veel van te leren!

vrijdag rond deze tijd zit in het vliegtuig om aan mijn avontuur te beginnen. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga proberen al mijn leuke ervaringen via deze weg met jullie te delen!

Tot snel lieve mensen :)

Recente Reisverslagen:

20 Januari 2015

Home sweet Home..

14 December 2014

Het aftellen is begonnen....

17 November 2014

Adventures are better when shared! <3

30 Oktober 2014

High life.. :)

13 Oktober 2014

Hopi lang weekend!! :)
Anne

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 10510

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Curacao

Landen bezocht: