High life.. :) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anne Gielens - WaarBenJij.nu High life.. :) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anne Gielens - WaarBenJij.nu

High life.. :)

Door: Anne Gielens

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

maandagochtend .. momenteel zit ik voor een kleine break bij de Starbucks, ik ben vandaag voor stage op pad in Willemstad om een brand awarness onderzoek te doen en informatie op te vragen bij het CBS.
Omdat het zo warm is heb ik mezelf even getrakteerd op een frozen raspberry shake zodat ik zometeen weer vol goede moed de hitte in kan!
het is vandaag maandag en het is het begin van voor ons 'een nieuwe periode' op Curacao, we gaan vanaf vandaag het roer omgooien.
Mano en ik hebben de afgelopen maanden nogal genoten van ons verblijf op Curacao.. en dit willen we zeker blijven doen maar we hebben besloten om doordeweeks toch maar iets meer te gaan leven als 'echte studenten'.
want ja, 2 maanden lang uiteten, luxe uitstapjes naar de schoonheidssalon en chillen op de duurste stranden hakt er wel een beetje in.
afgelopen weekend zijn we goed begonnen met aankoop van een aloe vera juice om onze weerstand en energielevel op te bouwen, dagelijks een shotje van dit spul schijnt wonderen te verrichten!
en om deze gezonde leefstijl vast te houden gaat er vanaf morgen (doordeweeks) IEDERE dag gekookt worden! behalve op maandag, want dan is het salade dag bij de heeren, een restaurant waar iedere dag na werktijd alle zaken mensen een borrel komen doen. en omdat we toch nog niet helemaal afstand kunnen doen van ons High life, gaan we hier op maandag lekker 'netwerken' onder het genot van een lekkere salade :P.
Dat we al helemaal thuishoren tussen de hoge klasse van Curacao werd afgelopen week duidelijk, we zaten op salade dag bij de heren en werden uitgenodigd voor een feest dat in het weekend plaats zou vinden.
Eclectic estate een feest bij landhuis Brievengat, een locatie waar we al meerdere leuke feestjes gehad hebben, dus besloten we ook naar dit feestje te gaan.
Op de uitnodiging stond dat het een avond zou worden die al je zintuigen zou prikkelen.. veelbelovend dus.
Een mooi landhuis met alleen maar mooi geklede mensen, " was ik ff blij dat ik had besloten een keer niet mijn korte broek en slippers aan te doen" , sigaren, cocktails en de beste wijnen, dit in combinatie met goede muziek maakte het een onvergetelijke avond!
een mooie afsluiting van ons luxe leventje op Curacao.. Op naar het echte studenten leven.

Naast ons luxe leventje zijn we natuurlijk ook heel hard bezig met het afwerken van onze Bucketlist. Afgelopen zaterdag zijn we naar de Ostrich farm geweest, een echte toeristische attractie op Curacao.. maar ach je moet er geweest zijn.
Je gaat in een grote jeep langs de struisvogels en krijgt kort uitleg over hoe ze leven. Vervolgens verteld de gids een aantal van die standaard grapjes waarmee die aan iedere tour toch weer een leuke twist weet te geven, en voor je t weet ben je op HET hoogtepunt van de rondleiding.
Op de foto met de struisvogels, iedere simpele ziel die in Curacao is geweest heeft zo'n foto, en wij natuurlijk ook! vraag me niet wat je ermee moet want hele mooie plaatjes zijn t niet.. struisvogels zijn nou niet bepaald de knapste beesten en leuk kijken terwijl er hongerige struisvogels in je nek hijgen is ook een beetje lastig, maarja leuk voor later zullen we maar zeggen.

inmiddels loopt de donderdag alweer ten einde, en ik heb nog steeds geen moment gevonden om mijn verslag af te typen. Omdat ik nu een klein inkak momentje heb op stage grijp ik even de kans om dit verslagje even af te maken.
vanavond gaat er weer gesport worden en dan nog maar een dagje werken en dan is het weekend!!
En het is een heel bijzonder weekend, want Zaterdag komt Seder dan eindelijk naar Curacao!! Ik kan niet wachten tot hij er is, zodat ik hem al het moois van dit eiland kan laten zien.
Met de komst van Seder naar Curacao komt er nog iets anders moois naar het eiland! namelijk een koffertje vol met leuke spulletjes!
voor wie het nog niet wist.. op Curacao kun je NIET winkelen.. en dit blijkt voor mij onmogelijk :| ik moet om de zoveel tijd gewoon ff iets nieuws aan, met als gevolg dat ik de afgelopen maanden mijn shop verslaving heb proberen te sussen met online aankopen en dat Seder nu met 7 kilo extra bagage deze kant op komt.
Na twee weekjes genieten met Seder komen over 3 weken Papa en Mama ook naar Curacao! wat een feest deze maand!! :D
ik weet door al dat bezoek dan ook niet of ik de aankomende tijd een moment kan vinden om nog iets van me te laten horen, dus voor nu moeten jullie het even doen met dit onsamenhangende verhaal.. ik merk tijdens het schrijven dat ik zoveel meemaak, en eigenlijk het liefste alles met jullie wil delen.. vandaar dat mijn verhalen af en toe van het zwemmen met schildpadden naar het knippen van de haren van buurman gaan, maar zo is mijn leven hier nu eenmaal!

  • 30 Oktober 2014 - 21:58

    Henriëtte :

    Weer een mooi verslag wat beleef je veel leuke dingen. Echt een grandioze ervaring allemaal. Geniet lekker van het bezoek van Seder en daarna van je ouders. Ben benieuwd naar het volgende verslag tot gauw we missen je allemaal maar geniet er nog maar even van. Gr. Henriëtte

  • 31 Oktober 2014 - 06:51

    Maria Van Rijt:

    Het Anne, mooi verslag weer, blijf wel genieten. Heel veel plezier met Seder en natuurlijk ook met jullie pap en mam over 3weken. Geniet er van. Groetjes van ome Leo en mij.

  • 31 Oktober 2014 - 14:14

    Tante Ine:

    Hoi Anne

    Ik heb vanmorgen je verslag gelezen en moest vaak lachen. Kei leuk wat je allemaal meemaakt! Heel fijn om te lezen dat het zo goed gaat met je! Ga lekker genieten met seder en van je nieuwe garderobe haha. Groetjes x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Curacao

Voor het derde leerjaar van mijn opleiding International lifestyle studies, waar ik opgeleid word tot Trendwatcher en/of conceptontwikkelaar moet ik stage gaan lopen binnen een bedrijf om praktijk ervaring op te doen.
Na lang brainstormen over verschillende landen waar we stage wilden lopen zijn ik en mijn vriendin/studiegenootje tot de conclusie gekomen dat Curacao toch wel een van de beste opties was.
Zon, Zee, Strand en een super leuk stage bedrijf! wat wil je nog meer!
om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn avontuur heb ik dit blog aangemaakt, waar ik af en toe een berichtje en wat foto's zal plaatsen.
maar eerst zal ik even uitleggen wat ik precies ga doen daar aan de andere kant van de wereld.
want naast poepie bruin worden, snorkelen en een cocktailtje hier en daar moet er natuurlijk ook iets geleerd worden.
Ik heb het geluk stage te mogen gaan lopen binnen het bedrijf Coca cola!
Ik ga samen met mijn stagebegeleidster, Mirthe (die van oorsprong ook nederlandse is) onderzoek doen naar 2 merken die vallen onder het merk coca cola. Ik moet onderzoek gaan doen naar de doelgroep die het product momenteel gebruikt, maar ook doe ik onderzoek naar de concurrent en naar de trends die over het algemeen spelen binnen de food branche.
Als ik de uitkomsten van mijn onderzoek geanalyseerd heb ga ik van daaruit nieuwe concepten ontwikkelen die een positief effect hebben op de 2 merken.
een flinke opdracht zoals jullie zien, maar ik verwacht er heel veel van te leren!

vrijdag rond deze tijd zit in het vliegtuig om aan mijn avontuur te beginnen. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga proberen al mijn leuke ervaringen via deze weg met jullie te delen!

Tot snel lieve mensen :)

Recente Reisverslagen:

20 Januari 2015

Home sweet Home..

14 December 2014

Het aftellen is begonnen....

17 November 2014

Adventures are better when shared! <3

30 Oktober 2014

High life.. :)

13 Oktober 2014

Hopi lang weekend!! :)
Anne

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 10506

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Curacao

Landen bezocht: