op z'n zachtst gezegd ' een bewogen weekje' .. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anne Gielens - WaarBenJij.nu op z'n zachtst gezegd ' een bewogen weekje' .. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anne Gielens - WaarBenJij.nu

op z'n zachtst gezegd ' een bewogen weekje' ..

Door: Anne Gielens

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Zondagavond week 5.. ik zit lichtelijk afgepeigerd voor ons appartement te bedenken hoe ik het beste kan omschrijven wat er de afgelopen week allemaal is gebeurd.
Spierpijn, blaren, maagpijn, blauwe plekken, rugpijn en een energie level zwaar onder 0.. wat heb ik toch gedaan..,, het was zegmaar 'niet mijn week' maar toch heb ik genoten!
het begon maandag.. Maria, de dame van Coca Cola waar ik al eerder over vertelde, werd 75! de hele dag feest op kantoor.. alles was versierd, er kwam een bandje muziek maken, er werd gedanst.. en vooral werd er DE HELE DAG gegeten.. Hopi gezellig!
ondanks dat er de hele dag gegeten was, waren er nog restjes.. dus je raad het al dinsdag weeer taart. maar om dit te compenseren hebben we dinsdag gesport.
woensdagochtend werden we wakker, rustig ontbeten en mooi optijd klaar om te vertrekken naar stage. Maar helaas ACCU leeg... maar gelukkig hebben ze ook hier een wegenwacht die ons uit de brand konden helpen. ze vonden het waarschijnlijk te veel moeite om de accu op te laden, en hebben er gewoon een nieuwe ingezet.. lekker efficient zullen we maar zeggen. Maargoed ons autotje rijd weer prima, en ik zal nooit meer vergeten de lampen uit te doen.
woensdagavond zijn we naar de bioscoop gegaan, Lets be cops.. een erg leuke film! maar ik moet zeggen dat het naar de bioscoop gaan hier zowiezo een ervaring opzich is.
Als je binnenkomt is er een grote bar waar je eten kunt bestellen, het menu bestaat niet alleen uit popcorn en m&m's maar ook zijn er pasta's pizza's en hotdogs verkrijgbaar. En hier word gretig gebruik van gemaakt, ongeloofelijk wat mensen in 2 uurtjes naar binnen kunnen proppen!
vervolgens begint de film, lets be cops is een lach film, en gelachen hebben we! niet alleen om de film maar ook om de mensen in de zaal! lachen nemen ze hier nogal serieus.. als je in Nederland in de bioscoop zit en je moet lachen probeer je dit niet te opvallend te doen en vooral niet te lang zodat je de rest van de film niet mist.
Nou hier is het heel normaal om bij iedere 'grap' helemaal uit je dak te gaan en zowat op de grond te liggen van het lachen.. lang en hard lachen dat is het geheim.. dat je vervolgens de hele clou van de film gemist hebt is niet erg.. als het maar grappig was.
woensdag was een rustig dagje.. geen gekke dingen en optijd naar bed.. alsof ik wist wat er de volgende ochtend stond te gebeuren..
ik ben hier 's morgens, net als thuis, redelijk vroeg wakker zodat ik rustig de tijd heb om wakker te worden.. ik ben niet zo'n ochtendmens.
donderdagochtend werd dit ochtendritueel ruw verstoord, Mano zat om een nog onverklaarbare reden opgesloten op haar slaapkamer! wij hebben van die 'handige' draaiklinken en waarschijnlijk was die van haar kapot waardoor de deur op geen mogelijke manier meer open ging. wij zitten op de 2e verdieping en Mano is geen held met hoogtes dus uit het raam klimmen was ook geen optie.
Duss.. ik met m'n ochtendhumeur opzoek naar een oplossing.. de poetsvrouw van het complex bleek de enige uitweg.. een kleine kanttekening; ze spreekt alleen Spaans. Dus ik op m'n 'beste' spaans uitgelegd wat er aan de hand was, ze keek me aan alsof ik gek was, en pas nadat ze mee was komen kijken in onze kamer begreep ze dat er daadwerkelijk een meisje opgesloten zat in haar eigen slaapkamer.
ze voelde wat aan de klink.. riep een paar, volgens mij, spaanse scheldwoorden. en de conclusie was dat we toch opzoek moesten naar een ladder.
gelukkig zijn er momenteel schilders aan het werk en was de trap geen probleem, een van de schilders is als een ware held omhoog geklommen en heeft Mano's deur ingetrapt. Zoo.. onze dag kon beginnen. Donderdagavond hadden we een netwerk borrel op Mano's werk, een gezellige avond een nacht met iets te weinig slaap om de volgende dag op te staan voor ons volgende avontuur... de immigratiedienst. Om hier het land uit te kunnen als we bijvoorbeeld naar Aruba of Bonaire willen moeten we een stagevergunning hebben. Dit betekend een dag uittrekken om te gaan zitten wachten bij de immigratiedienst. +/- 2 uur hebben we zitten wachten.. en ik zou heel graag zeggen dat we nu een stap verder zijn voor onze vergunning, maar dat is helaas niet zo. Onze papieren waren niet compleet en we 'mogen' dus nog een keer terug! Top!
Vrijdag was het Joodse dag in Curacao, en toen ik lichtelijk geiriteerd door de immigratiedienst op het werk kwam werd dit al snel goedgemaakt door een enorme berg met lekker eten.. want ja we hadden weer wat te vieren! Joodse dag, wat dat dan ook mogen betekenen.. voor mij was het vooral lekker eten en eerder mogen stoppen met werken. daarna was het eindelijk weekend! vrijdagavond zijn we naar de Full moon party geweest, een prima feestje wat hier maandelijks gehouden word. Zaterdag zijn we optijd opgestaan want er stond een " high cool tea" op het programma. Lekker high teaen maar dan met ice tea.. hopi lekker! 's middags mochten we weer paardrijden. Ik mocht deze keer op Dutchi, een leuk paardje, maar ik werd al door verschillende mensen gewaarschuwd dat het hard werken zou worden.
eigenlijk meteen in het begin begon ze te bokken en klapte ik met mijn lies tegen het zadel.. Auch! ik heb wel verder gereden maar heb er eigenlijk toch wel iets te veel last van nu.
verder was het een fijne les, en ondanks de blaren op mijn handen van het strak houden van de teugels, heb ik weer zin in de volgende week!
ik was blij dat ik ondanks mijn lies toch nog een beetje vooruit kon, want zaterdag avond was het latin village festival in Landuis brievengat. Een super mooie lokatie, en een top feestje! wij mochten als VIP naar binnen, met dank aan mijn stage! ik snap zelf niet zo goed waarom je liever appart zou willen staan in plaats van tussen de feestende menigte, maargoed we zijn weer een ervaring rijker!
het leuke was dat er op dit festival ook veel lokals komen en je dus echt de sfeer kunt proeven van een Curacao's avondje uit.
om 04.00 gingen we moe maar voldaan naar bed. we konden de volgende morgen toch uitslapen...
natuuuuurlijk waren we alweer voor 08.00 wakker en toen hebben we de rest van de dag maar een beetje rustig aan gedaan. lekker aan het strand gelegen bij Zanzibar, en daar geluncht. De lunch is me iets te zwaar op de maag gevallen waardoor ik nu met buikpijn zit maarja.. dat lijkt me een prima afsluiting van deze week!
Ik ga zometeen lekker slapen en ben benieuwd wat de komende week ons weer allemaal gaat brengen. het word een kort weekje, want 10 oktober is het de Curacaose onafhankelijkheidsdag, een dag die bij Coca Cola eens een keer niet met eten gevierd word maar met een dagje vrij.. Ook fijn :)

Bon Siman allemaal!


ps: meer foto's volgen morgen :)

  • 06 Oktober 2014 - 07:37

    Maria Van Rijt:

    Hoi Anne

    Maar maar ik hoop dat je, je mooie figuurtje waar je hier zo hard voor gewerkt hebt toch blijft behouden met al dat eten.
    Hier staat het komende weekend weer de wereldkampioenschap bokkenollen op het program dus voor ons ook weer eens een feestdag. En je geloofd het niet maar de weersvooruitzichten zijn positief.
    Nou Anne ik wens je weer een fijne, gezellige week en kijk weer uit naar je volgende verslag.

    Groetjes vanuit Deurne

  • 06 Oktober 2014 - 08:36

    Anne:

    Annie!!

    Wat een geweldig verhaal weer!
    Je kunt in iedergeval niet zeggen dat je niks meemaakt haha!
    Dat eten en feesten klinkt goed, en wat goed dat je het compenseert met sporten, good job hihi!
    Leuk dat je het paardrijden daar opgepakt hebt, leuke jeugdhobby van vruuuuuger haha.
    Geniet er van daar meid en ik ben alweer benieuwd wat je de komende week allemaal beleefd.

    p.s. Ik mis je wel hoor! ik zal komend weekend een goed bokbiertje op jou drinken!!

    X
    Anne

  • 06 Oktober 2014 - 09:20

    Ine Knorren:

    Hoi Anne
    Wat leuk om weer een bericht te lezen, wat zitten jou weken vol en wat maak je veel mee!
    Heerlijk om te lezen iedere keer! Groetjes ook van ome jack!

  • 06 Oktober 2014 - 17:51

    Rene:

    Hallo Anne heel mooi het reisverslag.jullie hebben best al veel gedaan daar en veel plezier gehad. Nog een hele fijne tijd daar.kijk er ook weer naar uit naar je volgende reisverslag. Groetjes ome rene

  • 06 Oktober 2014 - 18:16

    Henriëtte :

    Wel wel Anne wat een drukke gezellige weken heb je vind het elke keer weer leuk om te lezen wat je beleeft hebt. Ga zo door en geniet er maar volop van Gr. van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Curacao

Voor het derde leerjaar van mijn opleiding International lifestyle studies, waar ik opgeleid word tot Trendwatcher en/of conceptontwikkelaar moet ik stage gaan lopen binnen een bedrijf om praktijk ervaring op te doen.
Na lang brainstormen over verschillende landen waar we stage wilden lopen zijn ik en mijn vriendin/studiegenootje tot de conclusie gekomen dat Curacao toch wel een van de beste opties was.
Zon, Zee, Strand en een super leuk stage bedrijf! wat wil je nog meer!
om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn avontuur heb ik dit blog aangemaakt, waar ik af en toe een berichtje en wat foto's zal plaatsen.
maar eerst zal ik even uitleggen wat ik precies ga doen daar aan de andere kant van de wereld.
want naast poepie bruin worden, snorkelen en een cocktailtje hier en daar moet er natuurlijk ook iets geleerd worden.
Ik heb het geluk stage te mogen gaan lopen binnen het bedrijf Coca cola!
Ik ga samen met mijn stagebegeleidster, Mirthe (die van oorsprong ook nederlandse is) onderzoek doen naar 2 merken die vallen onder het merk coca cola. Ik moet onderzoek gaan doen naar de doelgroep die het product momenteel gebruikt, maar ook doe ik onderzoek naar de concurrent en naar de trends die over het algemeen spelen binnen de food branche.
Als ik de uitkomsten van mijn onderzoek geanalyseerd heb ga ik van daaruit nieuwe concepten ontwikkelen die een positief effect hebben op de 2 merken.
een flinke opdracht zoals jullie zien, maar ik verwacht er heel veel van te leren!

vrijdag rond deze tijd zit in het vliegtuig om aan mijn avontuur te beginnen. Ik heb er ontzettend veel zin in en ga proberen al mijn leuke ervaringen via deze weg met jullie te delen!

Tot snel lieve mensen :)

Recente Reisverslagen:

20 Januari 2015

Home sweet Home..

14 December 2014

Het aftellen is begonnen....

17 November 2014

Adventures are better when shared! <3

30 Oktober 2014

High life.. :)

13 Oktober 2014

Hopi lang weekend!! :)
Anne

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 10508

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Curacao

Landen bezocht: